DHL: Klant komt pakket brengen

De eerste stap is het openen van de ViaTim app. Je ziet het scherm: "Wie staat er voor je?". 

Klik op klant. Vervolgens kom je bij het volgende scherm. Vraag aan de klant of diegene een pakketje komt brengen of komt halen. De klant wil in deze situatie een pakket brengen Klik hier op brengen

Je komt op het volgende scherm terecht. Je kan hier kiezen van welke vervoerder het pakket is. Klik op DHL.

Je komt op het soort pakket scherm. Er zijn hier drie opties. Komt de klant een normaal pakket brengen, een retour of via een QR?

Retour

Er zijn sommige webshops die samenwerken met DHL. De pakketten van deze webshops kunnen gratis geretourneerd worden. Kies de optie retour.

Je krijgt vervolgens een lijst van verschillende webshops. Kies de betreffende webshop waar het pakket naar geretourneerd moet worden. 

Bij de start van jouw ViaTim punt heb je bepaalde stickers gekregen. Ze heten JVGLOT stickers en zien er zo uit. Scan deze sticker.

Vraag vervolgens aan de klant of diegene updates wilt ontvangen via de email. Vul deze in

Vervolgens kom je op het samenvatting scherm. Zet het pakket door.

Label

De andere optie is dat een klant een pakket komt brengen met een vooraf gekocht label. Je scant dit pakket in. Klik als je klaar bent op het vinkje. Het kan zijn dat er gevraagd word voor het controleren van handelsfacturen. Er moeten drie documenten op het zitten. Zie dit artikel voor meer informatie over handelsfacturen. Vervolgens krijg je net als bij de retour flow de vraag of de klant een ontvangstbevestiging wilt ontvangen per mail of per sms. Vul dit in

Zet het pakket vervolgens door.

QR

Een andere optie is een QR code. Dit is een label die de klant van tevoren heeft gekocht op de DHL site. Klik op QR. Scan vervolgens de QR code die de klant op zijn telefoon heeft. Wanneer je de QR code hebt gescand ga je naar het volgende scherm.

Hier kan je een JVGLOT sticker pakken en scannen.

Loop de rest van de schermen langs en zet het pakket door