DHL: Ik kan een pakket van de klant niet inscannen

Als de camera van jouw toestel de barcode van het pakket niet kan lezen, kun je het pakket proberen handmatig toe te voegen door het zendingsnummer in te toetsen. Dit kun je doen door op het icoon linksonder op het scherm te drukken. Vul vervolgens het zendingsnummer van het pakket in en druk op 'barcode toevoegen'.

Ik kan het pakket van de consument ook niet handmatig inscannen

Bekijk of het pakket van een webshop afkomstig is die gratis retourneren via DHL aanbiedt; door in de app naar 'klant komt brengen' te gaan en voor 'retour' te kiezen. Vervolgens krijg je een lijst te zien met webshops die gratis retourneren via DHL aanbieden.  Staat de webshop erbij? Dan kun je gebruik maken van het JVGLOT label.

Is het pakket niet afkomstig van een webshop die gratis retourneren via DHL aanbiedt en kun jij het pakket ook niet handmatig inscannen? Dan kun je het pakket helaas niet aannemen. Het kan zijn dat de label niet is geactiveerd of de betaling en koppeling van de verzendlabel is simpelweg niet gelukt. Je zou de klant in dit geval het beste kunnen doorverwijzen naar de klantenservice van DHL of de webshop.

Niet alle pakketten kunnen via de gratis lijst! Bijvoorbeeld pakketten van bol.com. Wedeverkopers maken gebruik van het platform van bol.com, en die hebben een eigen retouradres. De klant moet dus altijd goed bekijken wat de retourprocedure van de webshop is waar men bij heeft besteld.

Let op: Neem nooit een pakket aan van de klant die je niet in kunt scannen! Doe je dit toch en geef je het mee aan de bezorger? Dan is de kans groot dat het pakket zoek raakt.

Klik hier voor hulp als jij een pakket van de bezorger niet in kunt scannen.