Handleiding ViaTim app

Menu

Dit is de navigatie in de app. Je kan daar komen als je klikt op de drie streepjes, ook wel het hamburger menu genoemd. (8)

De eerste optie is “Aan de deur”. Hier klik je op als er iemand een pakketje komt halen of brengen. (1)

De tweede optie is “Voorraad”. Hier kan je zien welke pakketjes je hebt ingescand. (2)

De derde optie is “Berichten”. Hier kan je berichten vanuit ViaTim vinden. (3)

De vierde optie is “Aanvragen”. Hier kan je vakantie aanvragen of materialen aanvragen. (4)

De vijfde optie is “Hulpmiddelen”. Hier kan je een link naar de kennisbank vinden. (5)

De zesde optie is “Timmetjes”. Je kan hier vinden hoeveel Timmetjes je gespaard hebt. (6)

De zevende optie is “Member get member”. Stel je weet iemand die geschikt zou zijn als ViaTim punt, kan je ze hier opgeven! (7)


Aan de deur (1)

Wanneer een klant of bezorger een pakket komt halen of brengen, klik je op "Aan de deur".

De eerste twee stappen zijn voor de meeste vervoerders gelijk, maar de vervolgstappen kunnen verschillen. Volg voor jouw vervoerder en situatie de stappen in dit keuzescherm.

Voorraad (2)

Onder het kopje voorraad kan je zien welke pakketten je thuis hebt liggen. Het voorraadscherm is verdeeld tussen de pakketten voor de klant en de pakketten voor de bezorger. Je kan de zoekbalk bovenin gebruiken om een pakketje snel te vinden in de lijst. Daarnaast kan je het pijltje gebruiken om de lijst te sorteren op datum aflopend of datum oplopend.

Je kan details van een pakket vinden door te klikken op het pakket. Hier worden ook de statussen bijgehouden. 

Berichten (3)

In de app is er een kopje berichten. Je kan hier de berichten vinden die ViaTim deelt met jou als ViaTim punt. Er kunnen berichten met mededelingen, acties of waarschuwingen voorbijkomen.

Aanvragen (4)

In de navigatiebalk kan je het kopje Aanvragen vinden. Je kan hier ook je laatst aangevraagde dingen vinden.

Materialen aanvragen

Als je klikt op Materialen krijg je de vraag van welke vervoerder je materialen wilt aanvragen. De vervoerders zijn afhankelijk van welke vervoerders jij hebt. Klik op de vervoerder waarvan jij materialen wilt aanvragen.

Je krijgt een lijst met materialen waarbij je kan kiezen welke je wilt aanvragen/ontvangen. Klik vervolgens op OK.


Vakantie aanvragen

Als je klikt op vakantie, kom je op een scherm om je vakantie aan te vragen. Je kiest de begin en eind tijd. Je moet minimaal 2 weken van tevoren je vakantie aanvragen. Als je meerdere vakantie periodes wilt aanvragen, moet je het formulier meerdere keren invullen. Dit wordt vervolgens door gezet naar de binnendienst en die besluiten in samenwerking met jouw vervoerders of de vakantie aanvraag wordt goed gekeurd.


Hulpmiddelen (5)

Onder het kopje hulpmiddelen kan je verschillende dingen vinden zoals de link naar de kennisbank en makkelijke knoppen om de binnendienst te bereiken via Whatsapp, mail of bellen.


Timmetjes (6)

ViaTim heeft een spaarprogramma opgericht dat Timmetjes heet. Je kan door verschillende dingen Timmetjes sparen zoals een jaar punt zijn, je verjaardag, pakketbonus, geen klachten krijgen enzovoort. Je kan deze informatie over de Timmetjes vinden in de app onder het kopje: Timmetjes

Als je klikt op het pijltje naar rechts krijg je een logboek te zien hoe de Timmetjes zijn opgebouwd per maand. Je kan hier ook de voorwaarden vinden rechts boven in bij het uitroepteken.


Member get member (7)

Onder het kopje member get member kan je een persoon aandragen als mogelijk nieuw ViaTim punt. Dit kan familie zijn of gewoon iemand die je kent. Je kan door iemand aan te dragen Timmetjes krijgen! Vul de gegevens van betreffende persoon. Klik hier voor iets meer informatie.