Ik ben net gestart als ViaTim Punt. Wat nu?

Je bent actief om pakketten aan te nemen voor DHL. In dit artikel laten we je alles weten om te starten!

De ViaTim Punten applicatie

Het verwerken van de DHL pakketten gaat via onze applicatie. Hieronder vind je de stappen om de ViaTim Punten app te installeren.

1. Ga naar Google Play of de App store
2. Gebruik de zoekfunctie om te zoeken naar ‘ViaTim Punten’ en klik vervolgens op ‘Installeren’
3. Wacht tot de app is geïnstalleerd en klik vervolgens op ‘Openen’. De app opent nu automatisch. Wanneer je de app weer sluit en op een latere tijdstip opnieuw wilt openen, kun je het gewoon vinden in je menu bij de andere apps.

Als jouw account al geactiveerd is, kun je per vandaag pakketten gaan aannemen. Als het goed is heb jij hier van ons een activeringsmail voor ontvangen.

Mocht dat niet gebeurd zijn, dan kun je contact opnemen met de binnendienst afdeling van ViaTim.

Het starterspakket

Als nieuw ViaTim Punt ontvang jij een opstartpakket, maar wat zit hier eigenlijk in en waar gebruik je het voor?

  • Een openingstijdenbord en een DHL bordje: Deze hang je goed zichtbaar op voor de klant. Hier kun je eventueel de bijgeleverde zuignappen voor gebruiken. Je kan de zuignappen door het bordje prikken of er tussen klemmen.

  • Een calamiteitenbriefje: Mocht je een keer onverwachts jouw punt moeten sluiten, meldt dit dan bij de binnendienst. Daarnaast kun je dit briefje op de deur hangen, zodat de klanten weten waar ze aan toe zijn.

  • Handmatig ontvangst-/ afhaalbewijsbriefjes: Wanneer een klant bijvoorbeeld geen e-mailadres heeft of graag een handmatig bewijs van afgifte wilt ontvangen, kun je daar deze briefjes voor gebruiken.

  • Groene stickers: De groene stickers gebruik je bijvoorbeeld wanneer je pakketten ontvangt van de bezorger en tijdens het scannen van een pakket de melding 'kan niet worden aangenomen, moet retour' krijgt, een pakket geweigerd wordt door de klant, een pakket na 7 dagen niet is afgehaald of wanneer je sluit voor vakantie. Je vinkt dan op de sticker de reden aan. Klik hier voor meer informatie over de groene stickers!

  • JVGLOT labels: Deze label gebruik je voor een printloos pakket of webshop pakketten die gratis retourneren via DHL aanbieden. Klik hier voor meer informatie over de JVGLOT labels!

Heb je geen starterspakket ontvangen, maar ben je al wel actief als ViaTim Punt? Neem dan contact op met de binnendienst. Waarschijnlijk is jouw starterspakket vertraagd of zoek geraakt in het sorteercentrum.

De openingstijden

Wij hebben de afgesproken openingstijden doorgegeven aan DHL. Op de DHL Locator https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints kun je zien of de openingstijden correct zijn ingevoerd. 

Zijn de tijden niet juist? Een tikfoutje, kan gebeuren! Neem contact op met de binnendienst, dan zorgen wij er zo snel mogelijk voor dat de openingstijden goed komen te staan.

Communicatie met ViaTim

Natuurlijk kan je ook gewoon met vakantie als je ViaTim Punt bent. Wil je een dagje dicht of ga je een paar weken met vakantie open de app en klik in het menu op: "Aanvragen". Je kan hier je vakanties aanvragen. Ook kun je er terecht om materialen te bestellen zoals JVGLOT labels, groene stickers, DHL bord etc.

Let op: Je moet minimaal 2 weken van te voren je vakantie doorgeven. Wil je meerdere vakanties doorgeven? Vul dan ook meerdere keren het formulier in.

Ter informatie: De bestellingen van de materialen worden iedere woensdag op de post gedaan. Bestel dus op tijd om een lege voorraad te voorkomen.