Wat te doen als klanten met een klacht aan de deur staan?

Als ViaTim Punt krijg je ongetwijfeld wel eens wat klachten te horen. En dat is niet gek, aangezien jij het eerste aanspreekpunt bent voor de consumenten. We kunnen ons goed voorstellen dat het lastig is om deze klachten zelf af te handelen, daarom hebben wij verschillende scenario's op een rijtje gezet, met wat je het beste kunt doen.

Klant doet beklag over bezorger

De bezorger heeft het adres van de consument overgeslagen, geen briefje in de bus gedaan of heeft buiten het tijdsvenster geprobeerd te leveren.

Geef aan dat het advies is om contact op te nemen met de klantenservice van DHL. Door een klacht in te dienen bij de klantenservice van DHL komt het namelijk bij de juiste afdeling terecht en kan er daadwerkelijk wat mee gedaan worden.

Klant doet beklag over een DHL ServicePoint of DPD Parcelshop

Hier kunnen wij als ViaTim helaas niets mee. Als een klant klaagt over een ander DHL ServicePoint of DPD Parcelshop, dan mag je de klant ook vriendelijk doorverwijzen naar de klantenservice van één van de vervoersbedrijven.

Klant doet beklag over een ander ViaTim Punt

Is de consument niet te spreken over een ViaTim Punt? Dan horen wij dat natuurlijk graag.

Geef ze het advies om een e-mail te sturen naar viaverbinder@viatim.nl. Ook kunnen ze naar ons bellen.