UPS: Klant komt pakket brengen

De eerste stap is het openen van de ViaTim app. Je ziet het scherm: "Wie staat er voor je?". 

 Klik op klant. Volgens kom je bij het volgende scherm. Vraag aan de klant of diegene een pakketje komt brengen of komt halen. De klant wil in deze situatie een pakket brengen Klik hier op brengen

Je komt op het volgende scherm terecht. Je kan hier kiezen van welke vervoerder het pakket is. Klik op UPS.

Je komt op het soort pakket scherm. Er zijn hier twee opties. Komt de klant een normaal pakket brengen of een retour? Er zijn sommige webshops die samenwerken met UPS. De pakketten van deze webshops kunnen gratis geretourneerd worden. Kies de optie retour.

Je krijgt vervolgens een lijst van verschillende webshops. Kies de betreffende webshop waar het pakket naar geretourneerd moet worden. 

Bij de start van jouw ViaTim punt heb je bepaalde stickers gekregen. Ze zien er zo uit. Scan deze sticker.


Vraag vervolgens aan de klant of diegene updates wilt ontvangen via de email of via sms. Vul deze in

Vervolgens kom je op het samenvatting scherm. Zet het pakket door.

Label

De andere optie is dat een klant een pakket komt brengen met een vooraf gekocht label. Je scant dit pakket in. Klik als je klaar bent op het vinkje. Het kan zijn dat er gevraagd word voor het controleren van handelsfacturen. Er moeten drie documenten op het zitten. Zie dit artikel voor meer informatie over handelsfacturen. Vervolgens krijg je net als bij de retour flow de vraag of de klant een ontvangstbevestiging wilt ontvangen per mail of per sms. Vul dit in

Zet het pakket vervolgens door.