Wanneer je UPS doet voor ViaTim is het mogelijk om een scan te cancellen. Dit kan echter alleen voor drie specifieke situaties!
Je begint in de normale flow. Klik vervolgens op scan annuleren. Let op! Dit kan alleen als je UPS hebt!
Je krijgt een lijst met mogelijk pakketten waarvan de scan geannuleerd kan worden. Als het pakket er niet bijstaat, is het niet mogelijk om een scan te annuleren.
Scan het pakket waarvan je de scan wilt cancellen. Vervolgens krijg je een bevestigingsscherm of je de scan wil cancellen.
Wanneer is het mogelijk om een scan te cancellen?
Er zijn drie situaties waarin je een scan kan cancellen.
1. Cancel een pakketweigering
2. Cancel een afgifte
3. Cancel een pickup
Cancel een pakketweigering
Deze situatie komt voor als een klant een pakket heeft geweigerd, maar terug komt om het pakket toch te accepteren. In dit geval kan je de pakketweigering annuleren. Volg de flow zoals boven aangegeven. Echter is bij deze flow de mogelijkheid om meteen het pakket uit te scannen voor de klant. Je krijgt de onderstaande vraag. Klik op Ja als je het pakket meteen mee wilt geven. Je vervolgt de flow zoals normaal.
Cancel een afgifte
In deze situatie komt de klant terug nadat diegene een pakket heeft ingeleverd. Je kan deze status cancellen en de pakket weer mee geven aan de klant. Je doet dit met de boven beschreven flow.
Cancel een pickup
Als een klant terug komt nadat je het pakket al heb meegeven aan de klant, kan je deze pickup cancellen. Het pakket blijft vervolgens staan in je voorraad tot dat hij verlopen is. Daarna kan je hem weer meegeven aan de bezorger.