Nu kan je twee dingen doen. Je kan bellen, of als je je stoute schoenen aan hebt kan je er gewoon naartoe gaan!
We adviseren je van tevoren een paar notities te maken voor jezelf. Denk aan het volgende:
- Wat verkoopt de ondernemer?
- Hoe dichtbij wonen ze?
- Hoe kan je de ondernemer helpen?
- Wat wil je vertellen / weten?
Het kan best spannend zijn. Maar houd er natuurlijk rekening mee dat jij de persoon kan helpen. Je biedt een oplossing waar de ondernemer misschien helemaal niet over nagedacht heeft!
Probeer vooral jezelf te zijn en er een luchtig gesprek van te maken.
Als je belt: probeer aan te sturen op een fysieke afspraak. Dan kan je beter uitleggen wat je doet en hoe je de webshop kan helpen!
Maak je dus geen zorgen. Het is en blijft je buurman, en niet de directeur van DHL ;)
Een voorbeeld telefoongesprek
Hoi, ik ben Eva van ViaTim. Ik woon bij jou om de hoek, en ik zag dat je een webshop hebt. Klopt dat?
Ik bel je omdat je via mij ook je pakketjes kan versturen naar je klanten via DHL.
Ik ben namelijk aangesloten bij ViaTim als BuurtPunt, dus mensen uit de buurt kunnen hun pakketjes bij mij komen ophalen als ze niet thuis waren. Maar mensen kunnen ook hun pakketjes bij mij inleveren, om deze te verzenden.
Het lijkt mij heel leuk om ook jouw pakketjes aan te nemen, dan helpen we elkaar hier in de wijk!
Zullen we anders een keertje afspreken, en dan kan ik wat beter uitleggen hoe het werkt.